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Abstract(s)
O presente documento descreve o processo de desenho e criação de cenários e
objetos 3D para a versão imersiva, desde uma plataforma de reabilitação existente
(BRANT).
O projeto (BRANT) apresenta uma nova abordagem na reabilitação cognitiva, na
qual, a inteligência artificial joga um rol importante, para a caracterização, previsão e
realização precisas de tarefas, nas áreas de atenção, memória, funções executivas e
linguagem de referência, seguidas da personalização do tratamento, que permite ao
utente, um treinamento autônomo, mas sempre sob observação pela equipa médica. Por
tanto, a vantagem desta reabilitação, não é só apenas fornecer uma resposta ao utente,
por um período mais prolongado e de forma personalizada, mas sim também,de
permitir ao(s) médico(s) tratante(s), a possibilidade de monitorizar os seus pacientes e a
sua evolução, após a alta hospitalar.
O principal objetivo desta tese foi criar cenários de Realidade Virtual (RV) e suas
respectivas tarefas quotidianas, mais especificamente, desenhar do nada, uma cidade
que permitisse a simulação de atividades do dia-a-dia e na que o utente pudesse realizar
tarefas, que acabam por ser exercícios cognitivos, com a finalidade de auxiliar pessoas
com esse tipo de problemas.
The BRANT project introduces a novel approach to cognitive rehabilitation utilizing artificial intelligence for precise characterization and prediction, followed by personalized treatment through the creation of tasks in the areas of attention, memory,executive functions, and language. This project combines artificial intelligence for accurate characterization, followed by personalized treatment through task creation in attention, memory, executive functions, and language areas. It is implemented on an online platform that allows for both autonomous and medically supervised training. The advantage lies not only in providing a prolonged and personalized response but also in the ability to monitor patients and their progress after hospital discharge. This document details the process of designing and creating 3D scenarios and objects for theimmersive version of an existing rehabilitation platform (BRANT). The primary goal of this thesis was to create Virtual Reality (VR) scenarios, specifically a city, enabling the simulation of daily activities for cognitive tasks or exercises to assist individuals with cognitive problems.
The BRANT project introduces a novel approach to cognitive rehabilitation utilizing artificial intelligence for precise characterization and prediction, followed by personalized treatment through the creation of tasks in the areas of attention, memory,executive functions, and language. This project combines artificial intelligence for accurate characterization, followed by personalized treatment through task creation in attention, memory, executive functions, and language areas. It is implemented on an online platform that allows for both autonomous and medically supervised training. The advantage lies not only in providing a prolonged and personalized response but also in the ability to monitor patients and their progress after hospital discharge. This document details the process of designing and creating 3D scenarios and objects for theimmersive version of an existing rehabilitation platform (BRANT). The primary goal of this thesis was to create Virtual Reality (VR) scenarios, specifically a city, enabling the simulation of daily activities for cognitive tasks or exercises to assist individuals with cognitive problems.
Description
Keywords
Realidade virtual Simulação Modelação 3D Reabilitação cognitiva Lesões cerebrais Atividades de vida diária Imersão Virtual reality Simulation 3D modeling Cognitive rehabilitation Brain injuries Activities of daily living Immersion Design de Media Interativos . Faculdade de Ciências Exatas e da Engenharia