Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
810.93 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Esse texto resulta de um filme que não foi editado. As gravações foram
realizadas objetivando as jangadas de pau fundeadas na Praia do Flamengo, Salvador,
Bahia, Brasil. A expressão “making the making” é utilizada nesse artigo para refletir sobre
a potência da fotografia em contextos de produção audiovisual, a confecção do roteiro a
partir da autoria compartilhada entre pesquisadoras e personagem central e a construção
política de um filme etnográfico.
This text results from a film that has not been edited. The recordings were made aiming at the wooden rafts anchored at Praia do Flamengo, Salvador, Bahia, Brazil. The expression “making the making” is used in this article to reflect on the power of photography in contexts of audiovisual production, the making of the script based on authorship shared between researchers and the central character and the political construction of an ethnographic film.
This text results from a film that has not been edited. The recordings were made aiming at the wooden rafts anchored at Praia do Flamengo, Salvador, Bahia, Brazil. The expression “making the making” is used in this article to reflect on the power of photography in contexts of audiovisual production, the making of the script based on authorship shared between researchers and the central character and the political construction of an ethnographic film.
Description
Keywords
O Naufrágio da Jangada Poder Filme etnográfico Fotografia Power Ethnographic film Photography . Faculdade de Artes e Humanidades
Citation
Novaes, L. (2020). O naufrágio da jangada: um filme etnográfico não editado . Universidade da Madeira. https://doi.org/10.34640/UNIVERSIDADEMADEIRA2020NOVAES
Publisher
Universidade da Madeira