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- Donald Trump’s pragmalinguistic strategies in Twitter before and during the COVID-19 crisis: a corpus driven approachPublication . Jasmins, Diogo César Henriques; Sousa, Alcina Maria Pereira de; Ivanova, AnnaCOVID-19 is one of the most remarkable worldwide crises of the latest decade with 33 million cases in the US as of the 1 st of July 2021. In these difficult times citizens seem to have looked up to their leaders for guidance and support (Wood & Owens & Durham, 2005) as largely represented in the media (i.e., print press, online press and social media) whose study is nevertheless beyond the scope of full coverage and analysis in this dissertation. Rather interesting for this case study is the scrutiny of the way Donald Trump, the running President of the USA at the moment COVID-19 hit the country, interacted online and established the virtual rapport with interlocutors (Walther, 1992; Crystal, 2006; Greengard, 2009; Murthy, 2013; Baym, 2015 & Burgess & Baym, 2020) given his reported multiple ways of communicating globally with a focus on the COVID pandemic in the United States. The analysis of online Twitter corpora selected from Trump’s Twitter in two periods (5 months prior and after COVID mentions in Trump’s Twitter) makes it possible to look at the way Twitter messages were encoded, particularly evidenced in indexical expressions (i.e., personal pronoun reference) and the cooperative principle, both objects of scrutiny in this piece of research. More than the linguistic choices, or possible colligations and collocations to be associated with the lexeme COVID (via corpus linguistics and a discourse-based approach, following Baker, 2006; Biber, Conrad and Reppen ,1998; as well as corpus pragmatics, in the line of Romero-Trillo, 2017), this exploratory research study of interdisciplinary kind intends to disclose relevant pragmalinguistic strategies (Sousa & Ivanova, 2012) evidenced in tweet exchanges between a leading politician in the global scenario and internet users (Mirzaeian, 2020). This dissertation brings to the fore and discussesstrategies likely to strengthen or deepen the gap among interlocutors.
- Seal Appeal: uma produção audiovisual de animação em 3D para a conscientização sobre a poluição do oceano, modelação 3D e captura de movimentoPublication . Santos, Ana Laura Relva; Bermudez i Badia, Sergi; Pascual Galbis, PauDesde o final do século XX, as técnicas de animação têm sido amplamente utilizadas em produções, anúncios, filmes, publicidade, efeitos visuais e assim por diante, e se tornaram uma parte indispensá vel do cinema e da televisão. O rápido crescimento da tecnologia e seu impacto em toda a indústria de produção permitiu que as técnicas de animação geradas por computador se tornassem variadas e generalizadas. As técnicas de animação por computador não só economizam trabalho e dinheiro, mas também dão ao produtor a opção de aplicar a técnica em duas dimensões (2D) ou tridimensio nais (3D), dependendo do período de tempo, cenário e conteúdos dados. Existe uma vasta gama de softwares e hardwares disponível tanto para a produção de uma animação 3D como para a captura de movimento, com valores bastante acessíveis ou até mesmo gratuitos que torna a criação pessoal de uma animação tridimensional possível. Assim, neste projeto foi encontrada uma solução acessível para a produção de uma curta-metragem de animação em 3D com o objetivo de conscientizar o pú blico em geral para o problema da poluição do oceano. Foi seguida uma metodologia própria para a realização deste projeto dividida em três fases tais como pré-produção - constituída por idealização, criação de um guião, de um storboard e finalmente, design dos conceitos visuais; produção - onde foi realizada toda a modelação, texturização, rigging e animação; e por último, pós-produção - constituí- da por edição de vídeo, áudio e efeitos visuais 2D. Desde modo, o resultado final do projeto foi uma curta-metragem de animação 3D criada com o uso de ferramentas acessíveis.