Repository logo
 
Loading...
Profile Picture

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Expressividade e regulação emocional em estudantes do ensino superior
    Publication . Franco, M. G.
    Emotions have a great adaptive value for individuals, allowing them to challenges the opportunities offered by the environment (Plutnchik , 1990) . So this study is important the utmost importance in education contexts. By emotional expressiveness is meant changes in behavior (eg , facial and postural accompanying emotions such as crying, laughing , blushing ) ( Gross & John , 1998) . Despite this multidimensional view of emotional expressiveness not be the only (there is a great proliferation) this view and adds that greater agreement among authors. In turn, emotional regulation refers to all of the strategies used to reduce, maintain or increase an emo tion (Gross, 2001) . The strategies of emotional regulation are implicated in personality, emotions on cognition in social development (including resilience ). The objective of this research is to understand what patterns of regulation and emotional expression can meet college students and which variables influence them. The sample comprises 182 subjects, 83.5 % female and 16.5 % male, aged 17 to 51 years (M=23.5 years ; SD 6.6 ), the to Higher Education in the 1st (17.3% ), 2 (37.9 %), 3 (46.2 %) and 4th year (2.2%), students of Psychology (30.8 %), Educational Sciences (19.8 %) and Nursing (49.5 %) . The instruments used are: a Emotional Expressiveness Questionnaire of Berkeley (Gross & John , 1997) that assesses three dimensions: negative expressivity, positive expressivity and impulse, and the Emotional Regulation Questionnaire (Gross & John, 2003) This study show that the dimensions of emotional expressiveness and regulation depend on gender, year, course and age.
  • Expressividade emocional e perspectivas sobre a morte em alunos do ensino superior
    Publication . Beja, M. J.; Franco, M. G.
    Nas áreas da saúde e da psicologia o principal instrumento de trabalho é, para além de qualquer técnica, teste ou medicamento, a própria pessoa do técnico com as suas capacidades e competências pessoais e sociais. Contudo, há momentos em que essas capacidades e competências nunca parecem ser suficientes para ajudar o outro, como é o caso dos momentos de sofrimento intenso desencadeado por perdas associadas a doenças graves e mesmo à morte. Tendo as emoções um grande valor adaptativo para os indivíduos, permitindo enfrentar os desafios e aproveitar as oportunidades oferecidas pelo meio, o seu estudo revela-se da maior importância na área da saúde e em especial no que diz respeito à vivência da morte. O objectivo deste estudo consiste em analisar a forma com as emoções se relacionam com o modo como encaramos a morte. Assim, avaliaram-se especificamente a ansiedade face à morte, as diferentes perspectivas sobre a morte, a expressividade emocional e a regulação emocional. A amostra foi constituída por 182 indivíduos, estudantes do ensino superior na R.A.M., de ambos os sexos e com idades compreendidas entre os 17 e os 51 anos. Palavras chave: morte, ansiedade de morte, diferentes perspectivas de morte, expressividade emocional, regulação emocional, ensino superior