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Atendimento personalizado FNAC

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Most of the companies all over the world have adopted different strategies to address and keep their customers. With this aim and the increasingly competitive market, it is crucial the existence of a personalized customer service that is aware of customers preferences. Marketing One-to-One arises in this context since it allows the company to match accurately their activities with the characteristics of each client. The Marketing One-to-One provides a personalized relationship with customers becoming feasible to provide a range of services and products that meet the needs of each client. As a result of technological development, the information and communication technologies are one of the most important tools used in promoting the services and products, thus facilitating the interaction between customer and companies. In this sense, the FNAC personalized assistance project aims at studying and developing solutions / strategies to be implemented at the Multimedia Kiosk FNAC in order to promote more personalized FNAC customer assistance. The implemented interactive solution provides the FNAC customer with a personalized experience that meets their preferences and needs, and always will be made available in an automatic and customized way in the FNAC multimedia kiosks. The work presented in this Master in Informatics Engineering dissertation was proposed by FNAC Madeira, and has as main goals: (i) The implementation of a personalized system where the FNAC customer is served automatically in the FNAC multimedia kiosks, (ii) The study and development of strategies in order to identify and differentiate each FNAC client, (iii) The implementation of these strategies in order to guide the customers to the product offerings of their choice, and (iv) the development of skills in the areas of interactive multimedia applications and multimedia kiosk.
A maior parte das empresas no mundo inteiro têm adoptado diversas estratégias para abordar e manter os seus clientes. Nesse sentido e com a crescente competitividade de mercado, o atendimento personalizado ao cliente é nos dias de hoje fulcral de forma a possuir e manter a preferência dos clientes. O marketing One-to-One surge neste contexto pois permite adequar com precisão a acção da empresa as características de cada cliente. Com o recurso ao Marketing One-to-One é possível conseguir uma relação personalizada com os clientes, de tal forma que se torna exequível fornecer um conjunto de serviços e produtos que vão ao encontro às necessidades de cada cliente. Como consequência do desenvolvimento tecnológico, as tecnologias de informação e comunicação são uma das mais importantes ferramentas aplicadas na promoção dos serviços e produtos, facilitando assim a interacção entre o cliente e as empresas. Neste sentido, surge então o projecto Atendimento Personalizado FNAC que visa o estudo e desenvolvimento de soluções/estratégias que serão implementadas no Quiosque Multimédia FNAC de forma a promover o atendimento mais personalizado dos clientes FNAC. Através da solução interactiva implementada, o cliente FNAC irá usufruir de uma navegação personalizada, que estará de acordo com as suas preferências e necessidades, sendo sempre atendido de forma automática e personalizada nos quiosques multimédia FNAC. O presente projecto de Mestrado em Engenharia Informática foi proposto pela FNAC Madeira, e tem como intuito: (i) A implementação de um sistema, onde o cliente FNAC é atendido de forma automática e personalizada nos quiosques Multimédia FNAC; (ii) O estudo e desenvolvimento de estratégias com intuito de identificar e diferenciar cada um dos clientes FNAC de forma única; (iii) A implementação dessas estratégias de forma a direccionar os clientes às ofertas de produtos da sua preferência, e; (iv) O desenvolvimento de competências nas áreas das aplicações multimédia interactivas e Quiosque Multimédia.

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Customized service Customers Marketing One-to-One Learning relationship Multimédia kiosk Atendimento personalizado Clientes Relação de aprendizado Quiosque multimédia FNAC Engenharia Informática . Faculdade de Ciências Exatas e da Engenharia

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