Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
4.57 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Esta dissertação incide a sua atenção nos fenómenos identitários relativos a Campanário
e às suas gentes, através da obra de João Luís Gonçalves. Procura, através do corpus
selecionado, Filha de Tétis e Feiticeira da Terça (2011), Campanário: A freguesia e a
sua gente (2009) e João do Canto (2015), criar uma simbiose de reflexões onde se
conjuga o mito, o real e a ficção em modo de compêndio. Nesta sequência, investiga
através da literatura, da história, do património e da memória o imaginário e marcas da
identidade cultural da freguesia do Campanário.
This dissertation focuses its attention on the identity phenomena relative to Campanario and to its people, through the work of João Luís Gonçalves. It seeks, through the corpus selected, Filha de Tétis e Feiticeira da Terça (2011), Campanário: A freguesia e a sua gente (2009) and João do Canto (2015), to create a symbiose of reflections that conjugate the myth, the real, and fiction in a mode of compendium. In this sequence, it investigates through literature, history, patrimony and memory, the imaginary, and traces of cultural identity in the parish of Campanario.
This dissertation focuses its attention on the identity phenomena relative to Campanario and to its people, through the work of João Luís Gonçalves. It seeks, through the corpus selected, Filha de Tétis e Feiticeira da Terça (2011), Campanário: A freguesia e a sua gente (2009) and João do Canto (2015), to create a symbiose of reflections that conjugate the myth, the real, and fiction in a mode of compendium. In this sequence, it investigates through literature, history, patrimony and memory, the imaginary, and traces of cultural identity in the parish of Campanario.
Description
Keywords
Identidade João Luís Gonçalves Literatura Cultura História Campanário, Madeira (Portugal) Identity Literature Culture History Literatura, Cultura e Diversidade . Faculdade de Artes e Humanidades