Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
771.84 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
A análise de modos de trabalho cooperativo na aula
de Matemática pode dar um contributo relevante para
o conhecimento da actividade matemática escolar dos
alunos. Neste texto, um episódio extraído de uma aula
de sétimo ano de escolaridade, em que os alunos trabalhavam cooperativamente, é analisado. O resultado mostra como é que os alunos interagem com os outros
elementos da pequena comunidade, quando trabalham
cooperativamente e como é que esse Processo os ajuda
a construir conhecimento matemático.
The analyses of ways of cooperative work in mathematics classroom can bring a relevant contribution to the knowledge on school mathematics activjty. One episode, extracted from a lesson where 7th grade students worked cooperatively, is analysed in this paper. The results show how within cooperative work students interacted with each other in a small community and how this process helped them in the understanding and making-sense of mathematical knowledge.
The analyses of ways of cooperative work in mathematics classroom can bring a relevant contribution to the knowledge on school mathematics activjty. One episode, extracted from a lesson where 7th grade students worked cooperatively, is analysed in this paper. The results show how within cooperative work students interacted with each other in a small community and how this process helped them in the understanding and making-sense of mathematical knowledge.
Description
Keywords
Aprendizagem Trabalho cooperaitivo Matemática Learning Cooperative work Mathematics . Faculdade de Ciências Exatas e da Engenharia
Citation
Fernandes, E. (1997). O trabalho cooperativo num contexto de sala de aula. Análise Psicológica, 15(4), 563-572.
Publisher
Instituto Superior de Psicologia Aplicada