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Spirit: motivational object

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Abstract(s)

The objective of this project is to find a way to process information in a more personal experience, considering the era of the Internet and the Internet of Things (IoT) and the connection between a digital and real-world through motivational messages. It is focused on an object that will motivate people with their daily tasks, re-framing their state of mind on a shareable self-intrinsic motivation by related people and new relationships. The project relies in the relation between objects and cued memories — this can be an elucidating trade-off for encountering and re-evaluating personal disposition towards an environment, objects, and their related memories. Since this evaluative process happens in the mind, the project aims to develop a method showing it in a device. The project consists of an object that aims to improve adherence by giving reminders and helping people or patients to keep track of their mental state and most important daily motivations, by exchanging messages between a restrictive group of people. This can affect the Mental State for good progress to be healthier. The disproportional information of IoT in comparison with what it was needed in the real world and having an app that could have a richer emotional state and life satisfaction to people. Overall the objective of this object is to develop a good emotional investment in social media having a source of deeper connection if used. Social media have a crucial role in the way to connect people far and close to share goals, visions, and influences. With this object, Artificial Intelligence and a Cognitive Behavioural Therapy (CBT) bot could have, in the future, a role in the advances of the computational capacity of the data collection and machine learning. Both can have a great impact on people's lives and can influence areas like psychology and psychiatry being a tool to clarify patients' state of mind for motivational messaging or be a mediator to teach some emotional regulation skills on investment on a social purpose.
O principal objetivo deste projeto é encontrar uma forma mais pessoal de comunicar no contexto da Internet, ao relacionar o mundo digital e mundo real através de mensagens motivacionais no uso Internet of Things (IoT). O projeto explora a relação entre objeto e memórias que ele evoca, destacando o potencial de influenciar um trade-off entre o encontro ou reavaliação da disposição pessoal e o ambiente ao seu redor. Dado que este processo de avaliação ocorre internamente, o objeto desenvolve e torna visível este processo. Devemos lembrar que a quantidade de informação disponível na internet, em comparação com o mundo real, é imensa. Por isso, a mediação de um objeto pode enriquecer as relações nas redes sociais de maneira positiva e mais profunda, ao atenuar os efeitos negativos do excesso de tempo nas redes sociais e media como uma ferramenta que ensina estratégias emocionais. Este projeto foca-se num objeto que influencia a motivação intrínseca das pessoas nas suas tarefas diárias ao reformular o seu estado de espírito por mensagens motivacionais compartilhadas por pessoas familiares ou novos relacionamentos que surgem com base no uso do objeto, melhorando a adesão das pessoas, ou pacientes, no acompanhamento do seu estado mental. Como future work, este objeto ao aliar-se à inteligência artificial e à Terapia comportamental cognitiva (CBT) pode ter um impacto positivo nas vidas das pessoas além de desempenhar um papel significativo nas áreas da psicologia e da psiquiatria, com os avanços computacionais da recolha de dados, machine learning.

Description

Keywords

Community participation Social object Positive Influence Motivational object Positive psychology Memory object Ambient awareness Participação da comunidade Objeto social Influência positiva Objeto motivacional Psicologia positiva Objeto de memória Consciência ambiental Interactive Media Design . Faculdade de Ciências Exatas e da Engenharia

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