Repository logo
 
Publication

Spirit: motivational object

datacite.subject.fosEngenharia e Tecnologia::Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informáticapt_PT
dc.contributor.advisorCabral, Diogo Nuno Crespo Ribeiro
dc.contributor.authorFreitas, Alexandra Maria Gonçalves
dc.date.accessioned2020-01-13T16:02:51Z
dc.date.available2020-01-13T16:02:51Z
dc.date.issued2019-11-26
dc.description.abstractThe objective of this project is to find a way to process information in a more personal experience, considering the era of the Internet and the Internet of Things (IoT) and the connection between a digital and real-world through motivational messages. It is focused on an object that will motivate people with their daily tasks, re-framing their state of mind on a shareable self-intrinsic motivation by related people and new relationships. The project relies in the relation between objects and cued memories — this can be an elucidating trade-off for encountering and re-evaluating personal disposition towards an environment, objects, and their related memories. Since this evaluative process happens in the mind, the project aims to develop a method showing it in a device. The project consists of an object that aims to improve adherence by giving reminders and helping people or patients to keep track of their mental state and most important daily motivations, by exchanging messages between a restrictive group of people. This can affect the Mental State for good progress to be healthier. The disproportional information of IoT in comparison with what it was needed in the real world and having an app that could have a richer emotional state and life satisfaction to people. Overall the objective of this object is to develop a good emotional investment in social media having a source of deeper connection if used. Social media have a crucial role in the way to connect people far and close to share goals, visions, and influences. With this object, Artificial Intelligence and a Cognitive Behavioural Therapy (CBT) bot could have, in the future, a role in the advances of the computational capacity of the data collection and machine learning. Both can have a great impact on people's lives and can influence areas like psychology and psychiatry being a tool to clarify patients' state of mind for motivational messaging or be a mediator to teach some emotional regulation skills on investment on a social purpose.pt_PT
dc.description.abstractO principal objetivo deste projeto é encontrar uma forma mais pessoal de comunicar no contexto da Internet, ao relacionar o mundo digital e mundo real através de mensagens motivacionais no uso Internet of Things (IoT). O projeto explora a relação entre objeto e memórias que ele evoca, destacando o potencial de influenciar um trade-off entre o encontro ou reavaliação da disposição pessoal e o ambiente ao seu redor. Dado que este processo de avaliação ocorre internamente, o objeto desenvolve e torna visível este processo. Devemos lembrar que a quantidade de informação disponível na internet, em comparação com o mundo real, é imensa. Por isso, a mediação de um objeto pode enriquecer as relações nas redes sociais de maneira positiva e mais profunda, ao atenuar os efeitos negativos do excesso de tempo nas redes sociais e media como uma ferramenta que ensina estratégias emocionais. Este projeto foca-se num objeto que influencia a motivação intrínseca das pessoas nas suas tarefas diárias ao reformular o seu estado de espírito por mensagens motivacionais compartilhadas por pessoas familiares ou novos relacionamentos que surgem com base no uso do objeto, melhorando a adesão das pessoas, ou pacientes, no acompanhamento do seu estado mental. Como future work, este objeto ao aliar-se à inteligência artificial e à Terapia comportamental cognitiva (CBT) pode ter um impacto positivo nas vidas das pessoas além de desempenhar um papel significativo nas áreas da psicologia e da psiquiatria, com os avanços computacionais da recolha de dados, machine learning.pt_PT
dc.identifier.tid202359867pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.13/2664
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectCommunity participationpt_PT
dc.subjectSocial objectpt_PT
dc.subjectPositive Influencept_PT
dc.subjectMotivational objectpt_PT
dc.subjectPositive psychologypt_PT
dc.subjectMemory objectpt_PT
dc.subjectAmbient awarenesspt_PT
dc.subjectParticipação da comunidadept_PT
dc.subjectObjeto socialpt_PT
dc.subjectInfluência positivapt_PT
dc.subjectObjeto motivacionalpt_PT
dc.subjectPsicologia positivapt_PT
dc.subjectObjeto de memóriapt_PT
dc.subjectConsciência ambientalpt_PT
dc.subjectInteractive Media Designpt_PT
dc.subject.pt_PT
dc.subjectFaculdade de Ciências Exatas e da Engenhariapt_PT
dc.titleSpirit: motivational objectpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMaster in Interactive Media Designpt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
MestradoAlexandraFreitas.pdf
Size:
19.72 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: