Publication
Keepers of intheris: story and aesthetics
datacite.subject.fos | Engenharia e Tecnologia::Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática | pt_PT |
dc.contributor.advisor | Badia, Sergi Bermúdez i | |
dc.contributor.advisor | Fermé, Eduardo Leopoldo | |
dc.contributor.author | Vieira, Tatiana Severim | |
dc.date.accessioned | 2017-09-12T13:28:09Z | |
dc.date.available | 2017-10-12T00:30:09Z | |
dc.date.issued | 2017-03-14 | |
dc.description.abstract | The recent releases of new and affordable software for developing video games, combined with an educated population and the large amount of knowledge available for free on the internet has created an explosion in the number of video games being developed and released independently. This project details part of the development of a video game based on a previously existing board game. This project focuses on the aesthetics and story, two elements of the game design tetrad that, all games possess in varying degrees. During this project the interface of the video game was designed, prototyped, tested and iterated upon. The game world, its props and characters were also modeled and a background story was established for the world, the monuments on it and, for each character and where they came from. The development of this project followed processes applied and thought by professionals of the game industry and was successful to implement a proof of concept of a video game. This work provides a deep insight for anyone that wishes to understand the game industry and learn the process of creating a game. | pt_PT |
dc.description.abstract | Os lançamentos de novos pacotes de software a preços acessíveis para o desenvolvimento de vídeo jogos, juntamente com uma população formada e a grande quantidade de conhecimento disponível de graça na internet geraram uma explosão no número de vídeo jogos a serem desenvolvidos e lançados independentemente. Este projeto detalha parte do desenvolvimento de um vídeo jogo baseado num jogo de tabuleiro previamente existente. Este projeto centra-se na estética e história, dois elementos da tétrade do desenho de jogos que todos os jogos possuem em graus variados. Durante este projeto a interface do vídeo jogo foi desenhada, foram criados protótipos desta, estes foram testados e iterados. O mundo do jogo, os objetos neste e as personagens foram modelados e uma história de fundo foi criada para o mundo, os monumentos deste, para cada personagem e a sua origem. O desenvolvimento deste projeto seguiu processos aplicados e ensinados por profissionais da indústria dos vídeo jogos e foi bem-sucedido na implementação de um vídeo jogo. Este trabalho apresenta uma visão aprofundada para que qualquer pessoa que deseje aprender sobre a indústria de jogos e o processo de criação destes. | pt_PT |
dc.identifier.tid | 201697955 | pt_PT |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10400.13/1636 | |
dc.language.iso | eng | pt_PT |
dc.subject | Game development | pt_PT |
dc.subject | Board game | pt_PT |
dc.subject | Interface design | pt_PT |
dc.subject | 3D production pipeline | pt_PT |
dc.subject | Unity3D | pt_PT |
dc.subject | Desenvolvimento de jogos | pt_PT |
dc.subject | Jogo de tabuleiro | pt_PT |
dc.subject | Desenho de interfaces | pt_PT |
dc.subject | Processo de produção de 3D | pt_PT |
dc.subject | Computer Engineering | pt_PT |
dc.subject | . | pt_PT |
dc.subject | Faculdade de Ciências Exatas e da Engenharia | pt_PT |
dc.title | Keepers of intheris: story and aesthetics | pt_PT |
dc.type | master thesis | |
dspace.entity.type | Publication | |
rcaap.rights | openAccess | pt_PT |
rcaap.type | masterThesis | pt_PT |
thesis.degree.name | Master in Computer Engineering | pt_PT |