Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
186.46 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
さDe ケue foヴマa se pode マaxiマizaヴ o poteミIial da Iヴiaミça eマ teヴマos do seu deseミ┗ol┗iマeミto sóIio-Iogミiti┗o?ざ
Partiu-se da pertinência desta questão e da consideração de que as relações entre as habilidades sócio-cognitivas
e comportamentos pró-sociais podem ser mediadas por variáveis situacionais, para alicerçar a construção de um
programa de promoção do desenvolvimento sócio-cognitivo nas crianças, dirigido a dois grupos-alvo: pais com
filhos até os 12 anos e crianças dos 6-12 anos, em programas de intervenção paralelos, visando maximizar o
potencial da criança em termos do desenvolvimento de respostas empáticas e interacções pro-sociais. O
presente artigo pretende, assim, apresentar o referido programa, dando especial ênfase aos módulos de
intervenção destinados às crianças.
"How can we maximize the potential of children in terms of their social-cognitive development?" The biomechanical relevance of this issue and the consideration that the relationship between social-cognitive abilities and pro-social behavior may be mediated by situational variables were the main basis for building a program that promotes the social-cognitive development in children. Two groups were attended in this program: parents with children up to 12 years and children from 7-12 years, in a parallel intervention, intending to maximize the potential of children in the development of empathic responses and pro-social interactions. This aヴtiIle iミteミds to pヴeseミt the pヴogヴaマ, gi┗iミg paヴtiIulaヴ atteミtioミ to the Ihildヴeミ’s iミteヴ┗eミtioミ.
"How can we maximize the potential of children in terms of their social-cognitive development?" The biomechanical relevance of this issue and the consideration that the relationship between social-cognitive abilities and pro-social behavior may be mediated by situational variables were the main basis for building a program that promotes the social-cognitive development in children. Two groups were attended in this program: parents with children up to 12 years and children from 7-12 years, in a parallel intervention, intending to maximize the potential of children in the development of empathic responses and pro-social interactions. This aヴtiIle iミteミds to pヴeseミt the pヴogヴaマ, gi┗iミg paヴtiIulaヴ atteミtioミ to the Ihildヴeミ’s iミteヴ┗eミtioミ.
Description
Keywords
Crianças Programa de intervenção Desenvolvimento sócio-cognitivo Sompetência social Children Program intervention Socio-cognitive development Social competence . Serviço Social Faculdade de Artes e Humanidades
Citation
Lucas, C. V., & Soares, L. (2013). Programa de Promoção do Desenvolvimento Sócio-cognitivo da Criança Parte 1: Intervenção com crianças. Revista de Psicologia, 5(2), 98-102.
Publisher
IMED