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Anonymous Panda: preserving anonymity and expressiveness in online mental health platforms

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Abstract(s)

Digital solutions that allow people to seek treatment, such as online psychological interventions and other technology-mediated therapies, have been developed to assist individuals with mental health disorders. Such approaches may raise privacy concerns about the use of people’s data and the safety of their mental health information. This work uses cutting-edge computer graphics technology to develop a novel system capable of increasing anonymity while maintaining expressiveness in computer-mediated mental health interventions. According to our preliminary findings, we were able to customize a realistic avatar using Live Link, Metahumans, and Unreal Engine 4 (UE4) with the same emotional depth as a real person. Furthermore, these findings showed that the virtual avatars’ inability to express themselves through hand motion gave the impression that they were acting in an unnatural way. By including the hand tracking feature using the Leap Motion Controller, we were able to improve our comprehension of the prospective use of ultra-realistic virtual human avatars in video conferencing therapy, i.e., both studies helped us understand how vital facial and body expressions are and how problematic their absence is in communicating with others.
Soluções digitais que permitem às pessoas procurar tratamento, tais como terapias psicológicas online e outras terapias com recurso à tecnologia, foram desenvolvidas para ajudar indivíduos com distúrbios de saúde mental. Tais abordagens podem suscitar preocupações sobre a privacidade na utilização dos dados das pessoas e a segurança da informação sobre a sua saúde mental. Este trabalho utiliza tecnologia de ponta em computação gráfica para desenvolver um sistema inovador capaz de aumentar o anonimato, mantendo simultaneamente a expressividade nas inter venções de saúde mental mediadas por computador. Segundo os nossos resultados preliminares, conseguimos personalizar um avatar realista usando Live Link, Metahumans, e Unreal Engine 4 (UE4) com a mesma profundidade emocional que uma pessoa real. Além disso, os resultados mostraram que a incapacidade dos avatares virtuais de se expressarem através do movimento das mãos deu a impressão de que estavam a agir de uma forma pouco natural. Ao incluir a função de rastreio das mãos utilizando o Leap Motion Controller, conseguimos melhorar a nossa compreensão do uso prospetivo de avatares humanos virtuais e ultrarrealistas na terapia de videoconferência, ou seja, os estudos realizados ajudaram-nos a compreender como as expressões faciais e corporais são vitais e como a sua ausência é problemática na comunicação com os outros.

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Humano virtual Empatia Anonimato Tecnologias assistivas Saúde mental Autoexposição online Virtual human Empathy Anonymity Assistive technologies Mental health Online self-disclosure Informatics Engineering . Faculdade de Ciências Exatas e da Engenharia

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