Repository logo
 
Publication

"Tell a Tail": the design of an AR comic «book for an animal welfare transmedia

datacite.subject.fosHumanidades::Artespt_PT
dc.contributor.advisorNisi, Valentina
dc.contributor.advisorDionísio, Mara
dc.contributor.authorOliveira, Sarah Louise Santos
dc.date.accessioned2020-11-17T10:29:51Z
dc.date.available2020-11-17T10:29:51Z
dc.date.issued2020-02-03
dc.description.abstractTell a Tail: Caminho Incerto is an Augmented Reality comic book, part of a larger transmedia project, about animal welfare in Madeira island. The goal of this project is to educate, raise awareness and spread the love for animals. The comic book was designed for children, more precisely targeting children between 10 and 12 years of age. Caminho Incerto is a “choose your own adventure type” comic book, where readers face various choices in a branching narrative that will lead to one of the four different endings. In addition to the comic book, an Augmented Reality application unlocks content upon scanning special markers disseminated in the comic book where users can watch augmented 3D scenes depicting scenes from the comic book, from the character’s point of view. Our project shows that augmenting traditional media (such as a comic printed book) with cutting edge technologies (like AR) can be efficient in delivering engaging content and have a positive impact to younger audiences, in particular, digital natives by creating immersive experiences.pt_PT
dc.description.abstractTell a Tail: Caminho Incerto é uma banda desenhada com Realidade Aumentada, parte de um projeto transmedia sobre o bem estar animal na ilha da Madeira. O objetivo deste projeto é educar, consciencializar e espalhar o amor pelos animais. A banda desenhada foi criada para crianças, mais precisamente crianças entre os 10 e 12 anos de idade. Caminho Incerto é uma banda desenhada com uma narrativa ramificada, onde os leitores deparam se perante decisões que os levam a uma das quatro possíveis fins. Para além da banda desenhada, tem uma aplicação de Realidade Aumentada que desbloqueia conteúdos depois de fazer a captura de um marcador especial da banda desenhada. Depois de fazer a captura de um destes marcadores, os leitores podem ver cenas em 3D que retratam cenas que se passam na banda desenhada do ponto da personagem. O nosso projeto mostra que a fusão entre tecnologias recentes (como a Realidade Aumentada) e mídias mais tradicionais (como uma banda desenhada impressa) é uma maneira positiva de criar a partir desses médias, tornando-os mais envolvente para um público mais jovem, em particular nativos digitais, criando experiências immersivas.pt_PT
dc.identifier.tid202535509pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.13/2985
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectNarrativa ramificadapt_PT
dc.subjectNarrativa interativapt_PT
dc.subjectRealidade aumentadapt_PT
dc.subjectNarrativa para educaçãopt_PT
dc.subjectBranching narrativept_PT
dc.subjectInteractive storytellingpt_PT
dc.subjectAugmented realitypt_PT
dc.subjectARpt_PT
dc.subjectTransmedia storytellingpt_PT
dc.subjectEducational narrativept_PT
dc.subjectInteractive Media Designpt_PT
dc.subject.pt_PT
dc.subjectFaculdade de Ciências Exatas e da Engenhariapt_PT
dc.title"Tell a Tail": the design of an AR comic «book for an animal welfare transmediapt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameInternational Master of Interactive Media Designpt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
SarahOliveira_MasterThesis.pdf
Size:
27.5 MB
Format:
Adobe Portable Document Format