Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Teaching Social History through Locative Media: A Case Study in Austin, Texas

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
TEACHING SOCIAL HISTORY THROUGH .pdf112.07 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

This paper explores the combination of formal and informal learning coupled with locative media principles; we research the potential of this specific type of media to reinforce and expand learning goals out-of-class time, equip ping students with lifelong learning attitudes. We report on the findings from and observations on how a class of undergraduate students used locative media for the first time to learn about the effects of spatial segregation in a specific underserved area of Austin, Texas, usa. Students were asked to visit several locations and produce multi media stories with a focus on the local history. Results from the study show that using locative media is highly effi cient for learning purposes. Students get to experience the content learned in the classroom in a physical setting, which fosters ‘situated learning’, a theory we used as theoretical framework. Our findings also suggest that rather than local history or history in general, current societal issues with a strong spatial component are more effective in engaging students with the assignment off the classroom. Hence, segregation and gentrification were found in this study to be useful subjects to be explored and taught through the principles of locative media.
Este trabalho explora a combinação da aprendizagem formal e informal junto com os princípios das mídias locativas; temos observado o potencial deste tipo específico de meios para reforçar e expandir os objetivos de aprendizagem fora do tempo de aula, dotando aos estudantes de atitudes de aprendizagem permanente. Apresentamos os resultados e as observações sobre como uma aula de estudantes de licenciatura empregou mídias locativas por primeira vez para aprender acerca dos efeitos da segregação espacial em uma área específica desatendida de Austin, Texas, ee.uu. Pedi mos aos estudantes que visitassem vários lugares e que produzissem histórias multimédias centradas na história local. Os resultados do estudo mostram que o uso de mídias locativas é altamente eficiente para fins de aprendizagem. Os estudantes podem experimentar o conteúdo aprendido na classe em um entorno físico, o que fomenta a ‘aprendiza gem situada’, em uma teoria que utilizamos como marco teórico. Os nossos resultados também sugerem que em lugar da história local ou a história em geral, os problemas atuais da sociedade, com um forte componente espacial, são mais eficazes para envolver aos estudantes na tarefa fora da aula. Portanto, a segregação e a gentrificação se revelaram neste estudo como temas muito úteis para ser explorados e ensinados através dos princípios das mídias locativas.

Description

Keywords

Locative media Smartphones Informal learning Formal learning Segregation Local history Physical place Narratives Mídias locativas Aprendizagem informal Aprendizagem formal Segregação História local Lugar físico Histórias . Faculdade de Ciências Exatas e da Engenharia

Citation

Silva, C., Palmer, L., Nisi, V., & Straubhaar, J. D. (2019). Teaching Social History through Locative Media: A Case Study in Austin, Texas. Disertaciones: Anuario electrónico de estudios en Comunicación Social, 12(1), 59-74.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Universidad del Rosario (Colombia)

CC License

Altmetrics