Repository logo
 
Publication

Teaching Social History through Locative Media: A Case Study in Austin, Texas

dc.contributor.authorSilva, Cláudia
dc.contributor.authorPalmer, Lucia
dc.contributor.authorNisi, Valentina
dc.contributor.authorStraubhaar, Joseph
dc.date.accessioned2024-05-10T14:31:54Z
dc.date.available2024-05-10T14:31:54Z
dc.date.issued2018
dc.description.abstractThis paper explores the combination of formal and informal learning coupled with locative media principles; we research the potential of this specific type of media to reinforce and expand learning goals out-of-class time, equip ping students with lifelong learning attitudes. We report on the findings from and observations on how a class of undergraduate students used locative media for the first time to learn about the effects of spatial segregation in a specific underserved area of Austin, Texas, usa. Students were asked to visit several locations and produce multi media stories with a focus on the local history. Results from the study show that using locative media is highly effi cient for learning purposes. Students get to experience the content learned in the classroom in a physical setting, which fosters ‘situated learning’, a theory we used as theoretical framework. Our findings also suggest that rather than local history or history in general, current societal issues with a strong spatial component are more effective in engaging students with the assignment off the classroom. Hence, segregation and gentrification were found in this study to be useful subjects to be explored and taught through the principles of locative media.pt_PT
dc.description.abstractEste trabalho explora a combinação da aprendizagem formal e informal junto com os princípios das mídias locativas; temos observado o potencial deste tipo específico de meios para reforçar e expandir os objetivos de aprendizagem fora do tempo de aula, dotando aos estudantes de atitudes de aprendizagem permanente. Apresentamos os resultados e as observações sobre como uma aula de estudantes de licenciatura empregou mídias locativas por primeira vez para aprender acerca dos efeitos da segregação espacial em uma área específica desatendida de Austin, Texas, ee.uu. Pedi mos aos estudantes que visitassem vários lugares e que produzissem histórias multimédias centradas na história local. Os resultados do estudo mostram que o uso de mídias locativas é altamente eficiente para fins de aprendizagem. Os estudantes podem experimentar o conteúdo aprendido na classe em um entorno físico, o que fomenta a ‘aprendiza gem situada’, em uma teoria que utilizamos como marco teórico. Os nossos resultados também sugerem que em lugar da história local ou a história em geral, os problemas atuais da sociedade, com um forte componente espacial, são mais eficazes para envolver aos estudantes na tarefa fora da aula. Portanto, a segregação e a gentrificação se revelaram neste estudo como temas muito úteis para ser explorados e ensinados através dos princípios das mídias locativas.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationSilva, C., Palmer, L., Nisi, V., & Straubhaar, J. D. (2019). Teaching Social History through Locative Media: A Case Study in Austin, Texas. Disertaciones: Anuario electrónico de estudios en Comunicación Social, 12(1), 59-74.pt_PT
dc.identifier.doi10.12804/revistas.urosario.edu.co/disertaciones/a.6066pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.13/5676
dc.language.isoengpt_PT
dc.publisherUniversidad del Rosario (Colombia)pt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectLocative mediapt_PT
dc.subjectSmartphonespt_PT
dc.subjectInformal learningpt_PT
dc.subjectFormal learningpt_PT
dc.subjectSegregationpt_PT
dc.subjectLocal historypt_PT
dc.subjectPhysical placept_PT
dc.subjectNarrativespt_PT
dc.subjectMídias locativaspt_PT
dc.subjectAprendizagem informalpt_PT
dc.subjectAprendizagem formalpt_PT
dc.subjectSegregaçãopt_PT
dc.subjectHistória localpt_PT
dc.subjectLugar físicopt_PT
dc.subjectHistóriaspt_PT
dc.subject.pt_PT
dc.subjectFaculdade de Ciências Exatas e da Engenhariapt_PT
dc.titleTeaching Social History through Locative Media: A Case Study in Austin, Texaspt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlaceColombiapt_PT
oaire.citation.endPage74pt_PT
oaire.citation.issue1pt_PT
oaire.citation.startPage59pt_PT
oaire.citation.titleAnuario electrónico de estudios en Comunicación Social "Disertaciones"pt_PT
oaire.citation.volume12pt_PT
person.familyNameNisi
person.givenNameValentina
person.identifier.ciencia-id121B-A629-000D
person.identifier.orcid0000-0002-8051-3230
person.identifier.ridG-8658-2018
person.identifier.scopus-author-id22433754200
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT
relation.isAuthorOfPublicationb913f3ee-99dd-4584-9922-0ed2a109b3f0
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb913f3ee-99dd-4584-9922-0ed2a109b3f0

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
TEACHING SOCIAL HISTORY THROUGH .pdf
Size:
112.07 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: