Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
370.59 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
A integração apela à complacência e à consideração
para com o outro, o diferente, o diverso. Isto é,
reconhece a diversidade e a mesmeidade como
essências naturalizadas e cristalizadas. Daqui
decorre uma pedagogia centrada na identidade e
não na diferença. Por consequência, ocorre a
exclusão e não a inclusão. Limitarmo-nos a celebrar
a identidade e a diferença é como celebrar a vida e a
morte, quer dizer, é não perceber que a morte não
faz parte da vida (é contraditório) e que a diferença
não cabe na identidade (porque esta tem a si mesma
como referência, tal como a vida refere-se a si
mesma). Isto significa que integrar, em educação,
não pode ser apenas a entrada dos grupos, outrora
apartados, num espaço dito regular, portanto,
“normal”. Adequar a escola às necessidades do
diferente é insuficiente para que integração
signifique inclusão.
The integration calls to complacency and regard for the other, the different, the diverse. It means, recognizes the diversity and the selfsame naturalized and crystallized as essences. It follows a pedagogy focused on identity and not on the difference. Consequently, there is exclusion and not inclusion. Confine ourselves to celebrate the identity and the difference is how to celebrate life and death, I mean, you do not realize that death is not part of life (it is a contradiction) and that the difference lies not in the identity (because this has herself reference, such as life refers to itself). This means that integration in education cannot be only the entry of groups, once separated, in a regular space, known as "normal". Suit the schools for the needs of different is insufficient for integration means inclusion.
The integration calls to complacency and regard for the other, the different, the diverse. It means, recognizes the diversity and the selfsame naturalized and crystallized as essences. It follows a pedagogy focused on identity and not on the difference. Consequently, there is exclusion and not inclusion. Confine ourselves to celebrate the identity and the difference is how to celebrate life and death, I mean, you do not realize that death is not part of life (it is a contradiction) and that the difference lies not in the identity (because this has herself reference, such as life refers to itself). This means that integration in education cannot be only the entry of groups, once separated, in a regular space, known as "normal". Suit the schools for the needs of different is insufficient for integration means inclusion.
Description
Keywords
Inclusão Cultura Integração Currículo Educação Inclusion Culture Integration Curriculum Education . Faculdade de Ciências Sociais
Citation
Publisher
Universidade de Santiago