Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Dialogando acerca do gênero, da sexualidade e dos corpos em contexto acadêmico: uma possibilidade de inovação pedagógica?

Use this identifier to reference this record.

Advisor(s)

Abstract(s)

Bodies and sexualities are present in universities, but, even so, they continue to be denied and displaced to social silence. Building dialogues with the academic-scientific community can change traditional scenarios about the aforementioned themes and open possibilities for pedagogical innovation. The purpose, in this article, is evident in outlining theoretical and methodological approaches regarding the affirmation of sexuality, body and gender, in the academic context. Anchored in post-critical studies, we will seek to dialogue with authors of significant scope, such as: Michel Foucault, Judith Butler, Guacira Lopes Louro, Beatriz Dounis and Carlos Fino.
Os corpos e as sexualidades estão presentes nas universidades, mas, ainda assim, continuam sendo negados e deslocados ao silenciamento social. Construir diálogos com a comunidade acadêmico-científica pode alterar cenários tradicionais acerca das citadas temáticas e abrir possibilidades à inovação pedagógica. O propósito, neste artigo, evidencia-se em delinear aproximações teórico-metodológicas a respeito da afirmação da sexualidade, do corpo e do gênero, no contexto acadêmico. Ancorados nos estudos pós-críticos, buscaremos dialogar com autores de significativa envergadura, como: Michel Foucault, Judith Butler, Guacira Lopes Louro, Beatriz Dounis e Carlos Fino.

Description

Keywords

Body Education Gender Pedagogical innovation Sexuality Corpo Educação Gênero Inovação pedagógica Sexualidade . Faculdade de Ciências Sociais

Citation

Oliveira, A. L., Brazão, J. P. G., & Dias, A. F. (2021). Dialogando acerca do gênero, da sexualidade e dos corpos em contexto acadêmico: uma possibilidade de inovação pedagógica?. Journal of Research and Knowledge Spreading, 2(1), e12484-e12484.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Universidade Federal de Alagoas

CC License

Altmetrics