Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
162.29 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
O estudo tem como objectivo compreender a
capacidade de resolução de conflitos e sua relação com a
compreensão emocional em crianças do pré-escolar. A
amostra é constituída por 27 crianças, com idades entre 3
e 5 anos, da Ilha da Madeira-Portugal. Os instrumentos
utilizados foram: questionário dados sociodemográficos;
entrevista semiestruturada; teste compreensão emocional
(TEC-Test of Emotion Comprehension). Os resultados
indicam que as crianças apresentam dificuldades em
identificar situações de conflito e no que concerne à
capacidade de compreensão das emoções, a maioria das
crianças apresentaram resultados positivos,
nomeadamente no reconhecimento das emoções e na
compreensão das causas externas das emoções.
The study aims to understand the ability of conflict resolution and its relation to emotional understanding in preschool children. The sample comprises 27 children, aged 3 to 5 years, from Madeira Island, Portugal. The instruments used were: sociodemographic questionnaire, semi-structured interview and an emotional comprehension test (TEC-Test of Emotion Comprehension). The results indicate that children have difficulties in identifying situations of conflict and regarding the ability of emotions understanding, most children showed positive results, particularly in the recognition of emotions and understanding of external causes of emotions.
The study aims to understand the ability of conflict resolution and its relation to emotional understanding in preschool children. The sample comprises 27 children, aged 3 to 5 years, from Madeira Island, Portugal. The instruments used were: sociodemographic questionnaire, semi-structured interview and an emotional comprehension test (TEC-Test of Emotion Comprehension). The results indicate that children have difficulties in identifying situations of conflict and regarding the ability of emotions understanding, most children showed positive results, particularly in the recognition of emotions and understanding of external causes of emotions.
Description
Keywords
Gestão de conflitos Compreensão emocional Ensino Pré-escolar Conflict resolution Emotional understanding Preschool education . Faculdade de Artes e Humanidades
Citation
Franco, G., & Rodrigues, E. M. (2015). Resolução de conflitos e a compreensão emocional em crianças do Pré-Escolar. Revista de estudios e investigación en psicología y educación, (2), 45-50. 10.17979/reipe.2015.0.02.449
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidade da Coruña