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On the design and prototyping of crowdwalk: leveraging the wisdom of the crowd to inspire walking activities

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Abstract(s)

Individuals often struggle to move from the intention of attaining healthy lifestyles to their set goal. Long-lasting behaviors are hard to achieve, and despite the initial premises, the effectiveness of self-tracking tools has been found to wear off with time. In this work, we foster an alternative approach to the dominant narrative of quantification. We present CrowdWalk, a mobile application that leverages the wisdom of the crowd to produce location-based "walking challenges", thus supporting behavior change through highlighting opportunities for physical activity. We first present a study on how people find ways to perform physical activity in their daily routines. Based on these insights, we developed CrowdWalk, a tool that encourages those types of activities thus concluding with our design considerations for persuasive technologies. We present our full design and prototyping process along with a usability evaluation of the final tool. To begin with, we present a study on how people find ways to perform physical activity in their daily routines and then, we present CrowdWalk as a tool that encourages those types of activities thus concluding with our design considerations for persuasive technologies.
Existe uma grande dificuldade nos indivíduos em transformar a intenção de adotar um estilo de vida saudável em objetivos concretos. Comportamentos sustentáveis dificilmente persistem e, apesar de todas as premissas, tem-se vindo a descobrir que a eficácia das ferramentas de monitorização de atividade física diminui com o passar do tempo. Neste trabalho é desenvolvida uma abordagem alternativa à temática da quantificação. Apresentamos o CrowdWalk, uma aplicação móvel que beneficia a sabedoria das pessoas para criar “desafios para andar a pé” baseados em localizações e assim, incentivar a mudança de comportamentos destacando oportunidades para exercer atividade física. Efetuamos um estudo acerca de que atividades as pessoas praticam no seu dia a dia, apresentamos o CrowdWalk como uma ferramenta que incentiva essas mesmas atividades, e concluímos considerações relativas ao design para tecnologias persuasivas que encorajam a atividade física.

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Activity tracking Self-quantification Behaviour change Persuasive technologies Crowdsourcing Monitorização de atividade física Auto quantificação Tecnologias persuasivas Crowdsourcing Computer Engineering . Faculdade de Ciências Exatas e da Engenharia

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