Publication
On the design and prototyping of crowdwalk: leveraging the wisdom of the crowd to inspire walking activities
datacite.subject.fos | Engenharia e Tecnologia::Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática | pt_PT |
dc.contributor.advisor | Karapanos, Evangelos | |
dc.contributor.author | Ornelas, Tiago João Franco de | |
dc.date.accessioned | 2018-03-09T10:14:12Z | |
dc.date.available | 2018-03-09T10:14:12Z | |
dc.date.issued | 2017-11-16 | |
dc.description.abstract | Individuals often struggle to move from the intention of attaining healthy lifestyles to their set goal. Long-lasting behaviors are hard to achieve, and despite the initial premises, the effectiveness of self-tracking tools has been found to wear off with time. In this work, we foster an alternative approach to the dominant narrative of quantification. We present CrowdWalk, a mobile application that leverages the wisdom of the crowd to produce location-based "walking challenges", thus supporting behavior change through highlighting opportunities for physical activity. We first present a study on how people find ways to perform physical activity in their daily routines. Based on these insights, we developed CrowdWalk, a tool that encourages those types of activities thus concluding with our design considerations for persuasive technologies. We present our full design and prototyping process along with a usability evaluation of the final tool. To begin with, we present a study on how people find ways to perform physical activity in their daily routines and then, we present CrowdWalk as a tool that encourages those types of activities thus concluding with our design considerations for persuasive technologies. | pt_PT |
dc.description.abstract | Existe uma grande dificuldade nos indivíduos em transformar a intenção de adotar um estilo de vida saudável em objetivos concretos. Comportamentos sustentáveis dificilmente persistem e, apesar de todas as premissas, tem-se vindo a descobrir que a eficácia das ferramentas de monitorização de atividade física diminui com o passar do tempo. Neste trabalho é desenvolvida uma abordagem alternativa à temática da quantificação. Apresentamos o CrowdWalk, uma aplicação móvel que beneficia a sabedoria das pessoas para criar “desafios para andar a pé” baseados em localizações e assim, incentivar a mudança de comportamentos destacando oportunidades para exercer atividade física. Efetuamos um estudo acerca de que atividades as pessoas praticam no seu dia a dia, apresentamos o CrowdWalk como uma ferramenta que incentiva essas mesmas atividades, e concluímos considerações relativas ao design para tecnologias persuasivas que encorajam a atividade física. | pt_PT |
dc.identifier.tid | 201837250 | pt_PT |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10400.13/1842 | |
dc.language.iso | eng | pt_PT |
dc.subject | Activity tracking | pt_PT |
dc.subject | Self-quantification | pt_PT |
dc.subject | Behaviour change | pt_PT |
dc.subject | Persuasive technologies | pt_PT |
dc.subject | Crowdsourcing | pt_PT |
dc.subject | Monitorização de atividade física | pt_PT |
dc.subject | Auto quantificação | pt_PT |
dc.subject | Tecnologias persuasivas | pt_PT |
dc.subject | Crowdsourcing | pt_PT |
dc.subject | Computer Engineering | pt_PT |
dc.subject | . | pt_PT |
dc.subject | Faculdade de Ciências Exatas e da Engenharia | pt_PT |
dc.title | On the design and prototyping of crowdwalk: leveraging the wisdom of the crowd to inspire walking activities | pt_PT |
dc.type | master thesis | |
dspace.entity.type | Publication | |
rcaap.rights | openAccess | pt_PT |
rcaap.type | masterThesis | pt_PT |
thesis.degree.name | Master in Computer Engineering | pt_PT |