Repository logo
 
Publication

The hybrid rhetorical ethos

dc.contributor.authorMateus, Samuel
dc.date.accessioned2021-11-04T14:26:05Z
dc.date.available2021-11-04T14:26:05Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractThere are three main schools for the study of the ethos: the pragmatic-discursive; the symbolic interactionist, and the rhetorical one. This paper aims to give an encompassing and fuller perspective on the rhetorical ethos that can be useful to the contemporary uses of the persuasive communication, including media communication such as advertising or marketing communication. Primarily, it outlines the conceptual employments ethos has suffered by through different subjects. Subsequently, it briefly enumerates the major rhetorical traditions; lastly, it postulates the rhetoric ethos as a hybrid notion that includes both a projected and an intended dimension. We hope this distinction allows us to better will envisage the persuasive communication further than the forum/agora and its several digital uses in the 21th century.pt_PT
dc.description.abstractExistem três escolas principais do estudo do ethos: a pragmático-discursiva; a interacionista simbólica, e a retórica. Este artigo tem como objetivo dar uma perspectiva abrangente e mais completa sobre o ethos retórico que pode ser útil para os usos contemporâneos da comunicação persuasiva, incluindo a comunicação de mídia, como publicidade ou comunicação de marketing. Começa por delinear os empregos conceituais que o ethos tem sofrido em diferentes disciplinas. Em seguida, enumera sumariamente as principais tradições retóricas. Por último, ele postula o ethos retórico como uma noção híbrida que inclui uma dimensão projetada e uma dimensão pretendida. Espera-se que esta distinção permita melhor prever a comunicação persuasiva para além do fórum/agora e seus diversos usos não-presenciais no século XXI.pt_PT
dc.description.abstractExisten tres escuelas principales del estudio del ethos: pragmático-discursiva; interaccionista simbólica, y retórica. Este artículo tiene el objetivo de demostrar una perspectiva amplia y más completa sobre el ethos retórico que puede ser útil para los usos contemporáneos de la comunicación persuasiva, incluyendo la comunicación de media, como publicidad o comunicación de marketing. Empieza por delinear los empleos conceptuales que el ethos hay sufrido en diferentes signaturas. A continuación, enumera brevemente las principales tradiciones retóricas. Por último, postula el ethos retórico como noción híbrida que incluye una dimensión proyectada y una dimensión pretendida. Se espera que esta distinción permita anticipar mejor la comunicación persuasiva allá más del fórum/ahora y sus diversos usos no presenciales en el siglo XXI.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationMateus, S. (2021). The hybrid rhetorical ethos. Linguagem em (Dis)curso, 21, 197-209. DOI: http://dx.doi.org/10.1590/1982-4017-210203-11119pt_PT
dc.identifier.doi10.1590/1982-4017-210203-11119pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.13/3796
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherUniversidade do Sul de Santa Catarinapt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectEthospt_PT
dc.subjectRhetoricpt_PT
dc.subjectDiscursive ethospt_PT
dc.subjectProjected ethospt_PT
dc.subjectPersuasive communicationpt_PT
dc.subjectMedia communicationpt_PT
dc.subjectEthospt_PT
dc.subjectRetóricapt_PT
dc.subjectEthos discursivopt_PT
dc.subjectEthos projetadopt_PT
dc.subjectComunicação persuasivapt_PT
dc.subjectComunicação de mídiapt_PT
dc.subject.pt_PT
dc.subjectFaculdade de Artes e Humanidadespt_PT
dc.titleThe hybrid rhetorical ethospt_PT
dc.title.alternativeO ethos retórico híbridopt_PT
dc.title.alternativeEl ethos retórico hibridopt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlaceBrasilpt_PT
oaire.citation.endPage209pt_PT
oaire.citation.issue2pt_PT
oaire.citation.startPage197pt_PT
oaire.citation.titleLinguagem em (Dis)cursopt_PT
oaire.citation.volume21pt_PT
person.familyNameMateus
person.givenNameSamuel
person.identifier0000000069601294
person.identifier.ciencia-id7510-B725-7BE3
person.identifier.orcid0000-0002-1034-6449
person.identifier.scopus-author-id57188589802
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT
relation.isAuthorOfPublicationb4dedee1-9076-4d77-a4e7-096bbc60b651
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb4dedee1-9076-4d77-a4e7-096bbc60b651

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
The hybrid rhetorical ethos.pdf
Size:
473.81 KB
Format:
Adobe Portable Document Format