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Designing player agency experiences for environmental awareness gameplay

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This study applies the creation of a survival-themed video game called Little Farm Island. The goal of the game is to provide players with an immersive and challenging survival experience that tests their problem-solving skills and decision-making abilities. The game Little Farm Island is set in a low poly environment with limited resources and features character customization to enhance player immersion. The objective of this project is to design and implement gameplay mechanics that can effectively increase player engagement and enjoyment, evaluating the effectiveness of these mechanics through playtesting and analysis based on survey data gathered by players. Through the development process, various mechanics were enforced and tested, including growing crops and open-world exploration. The results of the playtesting showed the potential of this game for promoting environmental awareness and problem-solving skills through engaging gameplay. In addition, the game was found to provide players with knowledge and skills that can be applied in real life, and the importance of caring strategies for increasing player satisfaction and happiness through meaningful gameplay experiences. This project demonstrates that is possible to create an engaging and immersive survival game through the use of well-implemented mechanics and character customization.
O jogo Little Farm Island é ambientado em um ambiente low poly com recursos limitados e conta com personalização de personagem para aumentar an imersão do jogador. O objetivo deste projeto é implementar mecânicas de jogo que aumentem efetivamente o seu engajamento e a felicidade dos jogadores durante a jogabilidade, avaliando a eficácia dessas mecânicas por meio de testes provenientes da sessão de jogo e a análise com base em um questionário realizado para os jogadores do mesmo. Durante o processo de desenvolvimento, várias mecânicas foram implementadas e testadas, incluindo o cultivo de plantas e a exploração do mundo aberto disponível no jogo. Os resultados dos testes mostraram o potencial deste jogo para promover a conscientização ambiental e habilidades de resolução de problemas por meio de jogabilidade cativante. O jogo fornece aos jogadores conhecimentos e habilidades que podem ser aplicados na vida real em meio de consciencialização ambiental, criando estratégias úteis para futuros desenvolvedores de jogos usarem mecânicas e experiências significativas construidas neste estudo. Demonstrando que é possível criar um jogo de sobrevivência imersivo através do uso de mecânicas bem estruturadas, exemplificando que a personalização do personagem implementado para Little Farm Island cria um sentido de imersão entre jogador e jogo positivamente.

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Keywords

Farming Simulation Video game Environment Agency Interaction Environmental awareness Survival Agricultura Simulação Jogo de computador Ambiente Sentido de agência Interação Consciência ambiental Sobrevivência International Master of Design Media Interactives . Faculdade de Ciências Exatas e da Engenharia

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