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Designing player agency experiences for environmental awareness gameplay

datacite.subject.fosEngenharia e Tecnologia::Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informáticapt_PT
dc.contributor.advisorCampos, Pedro Filipe Pereira
dc.contributor.authorFernandes, Diogo Luís Spínola
dc.date.accessioned2023-03-14T09:47:06Z
dc.date.available2023-03-14T09:47:06Z
dc.date.issued2023-01-27
dc.description.abstractThis study applies the creation of a survival-themed video game called Little Farm Island. The goal of the game is to provide players with an immersive and challenging survival experience that tests their problem-solving skills and decision-making abilities. The game Little Farm Island is set in a low poly environment with limited resources and features character customization to enhance player immersion. The objective of this project is to design and implement gameplay mechanics that can effectively increase player engagement and enjoyment, evaluating the effectiveness of these mechanics through playtesting and analysis based on survey data gathered by players. Through the development process, various mechanics were enforced and tested, including growing crops and open-world exploration. The results of the playtesting showed the potential of this game for promoting environmental awareness and problem-solving skills through engaging gameplay. In addition, the game was found to provide players with knowledge and skills that can be applied in real life, and the importance of caring strategies for increasing player satisfaction and happiness through meaningful gameplay experiences. This project demonstrates that is possible to create an engaging and immersive survival game through the use of well-implemented mechanics and character customization.pt_PT
dc.description.abstractO jogo Little Farm Island é ambientado em um ambiente low poly com recursos limitados e conta com personalização de personagem para aumentar an imersão do jogador. O objetivo deste projeto é implementar mecânicas de jogo que aumentem efetivamente o seu engajamento e a felicidade dos jogadores durante a jogabilidade, avaliando a eficácia dessas mecânicas por meio de testes provenientes da sessão de jogo e a análise com base em um questionário realizado para os jogadores do mesmo. Durante o processo de desenvolvimento, várias mecânicas foram implementadas e testadas, incluindo o cultivo de plantas e a exploração do mundo aberto disponível no jogo. Os resultados dos testes mostraram o potencial deste jogo para promover a conscientização ambiental e habilidades de resolução de problemas por meio de jogabilidade cativante. O jogo fornece aos jogadores conhecimentos e habilidades que podem ser aplicados na vida real em meio de consciencialização ambiental, criando estratégias úteis para futuros desenvolvedores de jogos usarem mecânicas e experiências significativas construidas neste estudo. Demonstrando que é possível criar um jogo de sobrevivência imersivo através do uso de mecânicas bem estruturadas, exemplificando que a personalização do personagem implementado para Little Farm Island cria um sentido de imersão entre jogador e jogo positivamente.pt_PT
dc.identifier.tid203245156pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.13/5103
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectFarmingpt_PT
dc.subjectSimulationpt_PT
dc.subjectVideo gamept_PT
dc.subjectEnvironmentpt_PT
dc.subjectAgencypt_PT
dc.subjectInteractionpt_PT
dc.subjectEnvironmental awarenesspt_PT
dc.subjectSurvivalpt_PT
dc.subjectAgriculturapt_PT
dc.subjectSimulaçãopt_PT
dc.subjectJogo de computadorpt_PT
dc.subjectAmbientept_PT
dc.subjectSentido de agênciapt_PT
dc.subjectInteraçãopt_PT
dc.subjectConsciência ambientalpt_PT
dc.subjectSobrevivênciapt_PT
dc.subjectInternational Master of Design Media Interactivespt_PT
dc.subject.pt_PT
dc.subjectFaculdade de Ciências Exatas e da Engenhariapt_PT
dc.titleDesigning player agency experiences for environmental awareness gameplaypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameA thesis presented to the University of Madeira in fulfillment of the requirements for the degree of International Master of Design Media Interactivespt_PT

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