Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
402.55 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Neste trabalho procuramos delinear alguns aspectos que evidenciam
a dimensão comunicacional do imaginário. Isso significa que precisamos de prestar atenção ao modo como o imaginar colectivo modela a realidade social e como
a publicidade colabora nesse processo. Sugerindo uma ligação estreita entre o
imaginário, a sociedade e a publicidade, nomeamos “imaginal público” ao conjunto dinâmico, simbólico e complexo de imaginários diversos e heterogéneos que
permeiam as sociedades.
In this paper we seek to outline some aspects evidencing imaginary’s communicational dimension. This means we need to pay attention to the way collective imagining shapes social reality and how publicity contributes to this process. Suggesting a close link between imaginary, society and publicity, we name “public imaginal” to the dynamic, symbolic and complex set of diverse and heterogeneous imaginaries that permeate societies.
In this paper we seek to outline some aspects evidencing imaginary’s communicational dimension. This means we need to pay attention to the way collective imagining shapes social reality and how publicity contributes to this process. Suggesting a close link between imaginary, society and publicity, we name “public imaginal” to the dynamic, symbolic and complex set of diverse and heterogeneous imaginaries that permeate societies.
Description
Keywords
Imaginário Imaginal Princípio de publicidade Comunicação Mediatização Imaginary Imaginal Publicity Communication Mediatization . Faculdade de Artes e Humanidades
Citation
Mateus, S. (2014). O imaginal público: prolegómenos a uma abordagem comunicacional do imaginário. Comunicação Mídia e Consumo, 10(29), 31-50.
Publisher
Escola Superior de Propaganda e Marketing