Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
182.14 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
A cognição social é deveras importante para uma interacção social bem-sucedida, e consequentemente, para o
equilíbrio psicossocial dos indivíduos. Considerando a importância de tal, foi construído um programa de
promoção do desenvolvimento sócio-cognitivo das crianças, que aposta na resiliência moral e na competência
social. Destina-se a dois grupos-alvo, com intervenções paralelas: pais de crianças até aos 12 anos e crianças
dos 7 aos 12 anos. Abordam-se com maior ênfase os módulos de intervenção dirigidos aos pais, respondendo a
ケuestõesà Ioマoà さQueà iマpaItoà tZマà as interacções e as experiências proporcionadas pelas pessoas mais
próximas da criança no seu desenvolvimento sócio-cognitivo e de que modo é possível maximizar o seu
poteミIial?ざà Oà oHjeIti┗oà fiミalà Yà eミfatizaヴà aà iマpoヴt>ミIiaà doà autoconhecimento dos pais e a urgência da
estimulação das competências das crianças.
The social cognition is very important for a successful social interaction, and thus for the psychosocial balance of individuals. It is considering the importance of such, that one program was created to promote the Ihildヴeミ’sà soIial-cognitive development, which focuses on moral resilience and social competence. Two groups, in parallel intervention, were attended in this program: parents with children up to 12 years and children from 7 to 12 years. The intervention modules for parents were addressed with greater emphasis, answering questions like: "What impact does the interactions and experiences offered by the people closest to theàIhildàha┗eàiミàhis/heヴàde┗elopマeミtàaミdàho┘àitàisàpossiHleàtoàマaxiマizeàtheiヴàpoteミtial?ざ
The social cognition is very important for a successful social interaction, and thus for the psychosocial balance of individuals. It is considering the importance of such, that one program was created to promote the Ihildヴeミ’sà soIial-cognitive development, which focuses on moral resilience and social competence. Two groups, in parallel intervention, were attended in this program: parents with children up to 12 years and children from 7 to 12 years. The intervention modules for parents were addressed with greater emphasis, answering questions like: "What impact does the interactions and experiences offered by the people closest to theàIhildàha┗eàiミàhis/heヴàde┗elopマeミtàaミdàho┘àitàisàpossiHleàtoàマaxiマizeàtheiヴàpoteミtial?ざ
Description
Keywords
Intervenção Desenvolvimento sócio-cognitivo Pais Crianças Competência social Intervention Socio-cognitive development Parents Children Social competence . Serviço Social Faculdade de Artes e Humanidades
Citation
Lucas, C. V., & Soares, L. (2014). Programa de Promoção do Desenvolvimento Sócio-cognitivo da Criança Parte 2: Intervenção com os pais. Revista de Psicologia, 6(1), 28-32.
Publisher
IMED