| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 576.57 KB | Adobe PDF | 
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente estudo, que se enquadra na linha de pesquisa de Currículo do Centro de 
Investigação em Educação da Universidade da Madeira (CIE-UMa), faz uma reflexão, 
em revisão bibliográfica, sobre as implicações das políticas de ensino superior em 
Portugal em universidades públicas das regiões autônomas, do interior e do litoral, 
buscando compreender os significados que os significantes das referidas políticas 
carregam em si, levando em consideração os impactos das mesmas nas instituições de 
ensino superior de diferentes contextos regionais. Pretende-se compreender a realidade 
experienciada pelas mesmas, tendo em conta as suas especificidades, face às orientações 
das políticas de ensino superior adotadas, enquanto organizadoras de reformas educativas.
The present study, which is part of the Curriculum research line of the Centro de Investigação em Educação da Universidade da Madeira (CIE-UMa), makes a reflexion, in a bibliographical review, about the implications of higher education policies in Portugal on the public universities from the autonomous regions, inland and coastal areas, aiming at understanding the meanings that the signifiers of these policies carry within themselves, taking into account their impacts on higher education institutions in different regional contexts. It is intended to understand the reality experienced by them, considering their specificities, regarding the guidelines of the adopted higher education policies, as organizers of educational reforms.
The present study, which is part of the Curriculum research line of the Centro de Investigação em Educação da Universidade da Madeira (CIE-UMa), makes a reflexion, in a bibliographical review, about the implications of higher education policies in Portugal on the public universities from the autonomous regions, inland and coastal areas, aiming at understanding the meanings that the signifiers of these policies carry within themselves, taking into account their impacts on higher education institutions in different regional contexts. It is intended to understand the reality experienced by them, considering their specificities, regarding the guidelines of the adopted higher education policies, as organizers of educational reforms.
Description
Keywords
 Educação superior   Políticas públicas do ensino superior português   Qualidade da educação superior   Currículo   Higher education   Public policies for portuguese higher education   Quality of  higher education   Curriculum   .   Faculdade de Ciências Sociais 
Pedagogical Context
Citation
Publisher
Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) - Centro de Educação
