Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
260.39 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
A literacia científica em Educação Física tem proporcionado um aumento signi ficativo do conhecimento sobre as estratégias de ensino-aprendizagem mais apro priadas ao desenvolvimento de competências do aluno, em particular no contexto
dos jogos desportivos coletivos. Um exemplo da importância da Educação na pro moção da literacia científica no contexto dos jogos desportivos coletivos é o projeto
de investigação “Educação Física nas Escolas da RAM – Compreender, Intervir,
Transformar”. Esta investigação tem discutido o efeito da utilização de modelos de
ensino centrados no aluno, influenciados por ideias construtivistas e cognitivistas.
A utilização destas novas abordagens no ensino dos jogos desportivos coletivos é a
resposta da Escola à forma como deve preparar os seus alunos para se envolverem
de forma positiva em atividades desportivas ao longo da vida.
The scientific literacy in Physical Education has provided significant knowledge about the most appropriate teaching-learning models for the development of stu dent skills, particularly in the context of team sports. An example of the impor tance of education in promoting scientific literacy in the context of collective sports games is the research project “Physical Education in the Schools from RAM - Un derstanding, Intervening, Transforming”. This research has discussed the effect of using student-centered teaching models, influenced by constructivist and cognitiv ist ideas. The introduction of this new approach to teaching in the collective sports games is the School’s response to how it should prepare students to engage posi tively in lifelong sports activities.
The scientific literacy in Physical Education has provided significant knowledge about the most appropriate teaching-learning models for the development of stu dent skills, particularly in the context of team sports. An example of the impor tance of education in promoting scientific literacy in the context of collective sports games is the research project “Physical Education in the Schools from RAM - Un derstanding, Intervening, Transforming”. This research has discussed the effect of using student-centered teaching models, influenced by constructivist and cognitiv ist ideas. The introduction of this new approach to teaching in the collective sports games is the School’s response to how it should prepare students to engage posi tively in lifelong sports activities.
Description
Keywords
Literacia científica Educação física Pedagogia centrada no aluno Scientific literacy Physical education Student-centered pedagogy . Faculdade de Ciências Sociais
Citation
Publisher
Centro de Investigação em Educação da Universidade da Madeira